Social media en e-mailmarketing zijn een winning team

E-mailmarketing komt terug! Marketeers zagen even geen heil meer in deze vorm van marketing  door de komst van social media. Gelukkig wordt e-mailmarketing en social media steeds vaker gecombineerd. Een gouden combinatie die elke marketeer zou moeten toepassen. Maar waarom? En op welke manier werkt het?

Het gouden huwelijk

Er zijn veel verschillende goede redenen om social media te integreren in uw e-mailmarketing, ik zal de belangrijkste uitlichten:

  • Het verhoogt uw bereik;
  • U kunt de influencers van uw bedrijf in kaart brengen;
  • Meer kans op nieuwe inschrijvingen.

Één van de belangrijkste redenen om social media te integreren in uw e-mailmarketing is het verhogen van het bereik. Uw klanten zijn bereid om goede content te delen, faciliteer ze daar dan in. Doordat uw klanten content gaan delen, zal uw bedrijf meer bekendheid krijgen.
Een andere belangrijke reden is de mogelijkheid die ontstaat om influencers van uw bedrijf in kaart te brengen. Personen die uw content vaak delen, kunnen van belang zijn voor uw organisatie. Er wordt veel content gedeeld door middel van social media. Waarom zou u deze kans laten liggen door het niet te integreren?
Tenslotte verhoogt de integratie van social media de kans op nieuwe inschrijvingen. Als u genoeg interessante content biedt, zullen personen die bereikt zijn via de social media zich ook inschrijven. Als zij uw content ook gaan delen, worden er weer nieuwe mensen bereikt. Zo ontstaat er een sneeuwbaleffect.

Ga verder dan de share-button

De eenvoudigste manier om social media te integreren in uw e-mailmarketing is het toevoegen van share-buttons. Maar hoe zorgt u er voor dat deze buttons ook daadwerkelijk gebruikt worden? Dat is heel eenvoudig: vertel uw lezers waarom de buttons er staan. Wanneer er een begeleidende tekst als ‘deel dit’ bij staat, zullen uw lezers sneller geneigd zijn om dat ook te doen. Het plaatsen van share-buttons is  de basis van wat u zou moeten doen om social media en e-mailmarketing te integreren.

Als u verder wilt gaan zijn de volgende manieren een goede aanvulling:

  • Inschrijfformulier voor nieuwsbrief plaatsen op social media kanalen;
  • Maak uw e-mailontvangers nieuwsgierig naar uw social media kanalen door middel van een e-mail totaal gewijd aan bijvoorbeeld Twitter;
  • Verwijs in uw blog subtiel naar uw e-mailmarketing.

Dé manier bestaat niet. U zal voor uw bedrijf moeten testen en meten welke integratiemogelijkheden werken. Om uw integratie optimaal te houden moet u de cijfers blijven analyseren. Waar nodig is kan u dan onmiddellijk bijsturen.

Waarom kiezen als het ook allebei kan?

Door het toepassen van deze integratie is er een nieuw hoofdstuk begonnen voor het inzetten van e-mailmarketing. Voor de marketeers die de effecten van hun nieuwsbrief zagen dalen, is er nu een nieuwe uitdaging om er weer helemaal boven op te komen. Kies niet tussen social media of e-mailmarketing, maar combineer ze!

Integreren social media & e-mailmarketing

Integreren social media & e-mailmarketing

Bronnen
http://www.socialmediaexaminer.com/9-ways-to-integrate-email-and-social-media-marketing/
http://www.social-media.nl/social-e-mailmarketing.php
http://www.slideshare.net/eFocus/kennissessie-hoe-social-media-email-marketing-kan-versterken
Advertenties

2 reacties

  1. Kijk! Een leuke blog 😀 Vind de tip van een e-mail volledig gericht op een social mediakanaal erg leuk bedacht. Dat brengt een kanaal toch even helemaal tot leven 🙂 Vrienden worden met je klanten wordt nog makkelijker door de combinatie van social media en e-mailmarketing. Heb zelf ook een stukje geschreven over e-mailmarketing, wil je daar ook een kijkje nemen en misschien wat tips achterlaten? http://bit.ly/Z2NzCo Heb er nog even een grammaticafoutje uitgeplukt: “Één van … e-mailmarketing het verhogen van het bereik.” Mist “is” tussen e-mailmarketing en het 🙂 .. Leuke blog!

  2. Bedankt voor je reactie. Ik ga je blog zeker even lezen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: