Ga voor kwaliteit met long tail search

SEO wordt steeds belangrijker in de online marketingmix. Uw website moet geoptimaliseerd zijn om bij de juiste zoekwoorden in de zoekmachine naar boven te komen. Voorheen wisten marketeers hier goed gebruik van te maken door veel zoekwoorden in hun teksten te ‘proppen’. Gebruikers zochten meestal ook maar op één zoekwoord. Met de komst van Google Instant (het automatisch aanvullen van zoekwoorden) is de manier van zoeken veranderd. Uit onderzoek van SEOmoz blijkt dat nu 70% van de zoekopdrachten uit drie of meer zoekwoorden bestaat. Het is van belang om op deze trend in te spelen, begin dus vandaag nog met de optimalisatie van uw website voor long tail search!

Wat is long tail search?

Het begrip long tail search is makkelijker te begrijpen door middel van onderstaande afbeelding. Zoekopdrachten die bestaan uit één of twee woorden worden ‘head keywords’ genoemd. Onder long tail search vallen zoekopdrachten van drie woorden of meer. Deze zoekwoorden zijn specifiek gericht op een bepaald doel, daardoor geven zij minder resultaten in de zoeklijsten. En dit brengt zijn voordelen met zich mee..

Long tail search

Long tail search

What’s in for me?

Veel marketeers zetten nog in op de eenvoudige head keywords. De mogelijkheden in de zoeklijsten voor long tail search liggen nog open. Doordat u in deze zoeklijsten weinig competitie zal tegenkomen, zullen potentiële klanten sneller naar uw pagina gaan. Daarbij is het makkelijker om sneller hoog in de zoeklijsten te komen, mits u uw site geoptimaliseerd hebt. Als u bij head keywords hoog in de organische zoekresultaten wil verschijnen, gaan hier maanden overheen. Uit onderzoek van Hittail blijkt dat pagina’s die geoptimaliseerd zijn voor long tail search gemiddeld 11 posities stijgen. Dit vergeleken met de 5 posities die pagina’s gemiddeld stijgen met head keywords!

Potentiële klanten worden sneller uw klant door middel van long tail search. Potentiële klanten die via long tail search op uw pagina terecht zijn gekomen zorgen voor 2,5% meer conversie dan diegene die via een head keyword op uw pagina gekomen zijn! U krijgt meer kwalitatieve bezoeken.

Optimalisatie voor long tail search

U wilt uw website optimaliseren voor long tail search. Hoe gaat u dat doen? De beste manier om hoog naar boven te komen in de long tail search zoeklijsten, is bloggen. Voor optimale resultaten moet deze blog langer zijn dan 400 woorden. Zorg er wel voor dat uw blog verdiepend blijft. Liever twee blogs met hoge kwaliteit dan tien blogs met lage kwaliteit. Andere manieren om de long tail search aan te wakkeren zijn deelnemen aan discussies, reageren op andere blogs en het onderhouden van uw social media accounts. Natuurlijk is het daarbij altijd belangrijk om de juiste keywords te gebruiken in al uw online teksten.

Kies kwaliteit boven kwantiteit

Hoge bezoekerscijfers van uw website zijn natuurlijk altijd leuk. Maar zodra hier geen opbrengsten uit komen, is het snel gedaan met de pret. Long tail search zal misschien minder verkeer naar uw website leiden, maar zal zeker meer geld in het laatje brengen. Kies kwaliteit boven kwantiteit en optimaliseer uw website ook voor long tail search.

Long tail search - kwaliteit gaat boven kwantiteit

Long tail search – kwaliteit gaat boven kwantiteit

Bronnen:

http://www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo/keyword-research

http://soshable.com/infographic-on-long-tail-seo/

http://www.slideshare.net/gettingsocial/het-merk-jij-15784134

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: